Service en onderhoud
Door tijdig en gedegen onderhoud kunt u storingen voorkomen, waardoor u de Overall Equipment Effectiveness (OEE) van uw bedrijf verhoogt. EKB beschikt over een landelijke serviceorganisatie die regulier, preventief en correctief onderhoud uitvoert. De storingsdienst van EKB ondersteunt u bij het oplossen van problemen met uw machines.
Servicetechnici met ervaring en expertise
De servicetechnici van EKB hebben brede kennis en ervaring op het gebied van PLC/SCADA-gebaseerde besturingssystemen. Ze kunnen als het ware in het hart van uw machine kijken om zo de oorzaken van storingen snel en trefzeker op te sporen. Daarnaast heeft EKB gecertificeerde engineers in dienst die extra kennis hebben op het gebied van bijvoorbeeld Profibus. Deze engineers beschikken over specifieke meetsystemen om veldbussystemen minutieus te analyseren. Hierdoor is het ook mogelijk om storingen te voorkomen.
De servicemedewerkers van EKB kennen de processen bij de klant met een SLA-contract en kunnen daardoor sneller gerelateerde verbanden met andere systemen leggen. Bovendien hebben ze niet alleen verstand van de allernieuwste PLC’s, maar ook van oude, vaak niet meer leverbare, systemen. EKB kan deze systemen niet alleen onderhouden, maar ook naar de nieuwste PLC-platforms migreren. De servicetechnici van EKB zijn allround geschoold, ervaren en inventief zodat ze veel storingen op locatie snel en duurzaam kunnen oplossen.
Altijd de juiste onderdelen
De serviceauto’s van EKB zijn uitgerust met alle denkbare gereedschappen, kabels en softwarepakketten die nodig zijn om onderhoud of reparatiewerkzaamheden uit te voeren. Onze service-engineers zijn hierdoor altijd goed voorbereid voor het uitvoeren van onderhoud en reparaties aan veel toegepaste industriële besturingen. Op vier locaties in Nederland beschikt EKB over goed uitgeruste onderdelenmagazijnen zodat onze service-engineers 24/7 specifieke onderdelen kunnen ophalen.
Service Level Agreements (SLA)
EKB werkt met heldere serviceovereenkomsten (Service Level Agreements). In de Service Level Agreements maken we duidelijke afspraken over de scope van de werkzaamheden en de responstijd waarbinnen we reageren op storingen. Hierdoor weet u dus altijd waar u aan toe bent. Als u een serviceovereenkomst bij ons afsluit is het belangrijk dat we precies weten welke systemen uw organisatie heeft en wat de status is van deze systemen. Via asset management houden we de informatie over uw machines actueel, zodat we gericht aan de slag kunnen bij een storing.
Ook als u geen Service Level Agreement heeft afgesloten, kunt u bij EKB terecht voor hulp bij (preventief) onderhoud of storingen. Als u contact met ons opneemt, helpen we u zo snel mogelijk verder met uw onderhoudsvraag of storing.
24/7 storingsdienst
Is het voor uw bedrijf belangrijk dat een storing snel wordt opgelost om onnodige stilstand te voorkomen? Dan kunt u bij EKB een servicecontract afsluiten voor onze storingsdienst. De storingsdienst van EKB staat 24 uur per dag, 7 dagen per week voor u klaar. Heeft u een storing aan een besturingssysteem? Waar mogelijk gebruiken onze medewerkers dan een remote access-verbinding om de reactietijd zo kort mogelijk te houden en de storing sneller op te lossen.
Remote access service
De EKB servicedienst biedt zijn diensten ook op afstand aan. Bij voorkeur lossen we een storing direct via de telefoon op. Bij deze remote access service koppelt een van de specialisten van EKB zijn computer met de telefoon van een medewerker van de Technische Dienst van uw organisatie. Zo bieden we u de mogelijkheid om via een veilige VPN-connectie direct in de besturing mee te kijken. Via gesproken instructies en/of aanwijzingen op het smartphonescherm ondersteunt de servicemedewerker van EKB uw werknemer dan bij het oplossen van een storing of het programmeren van bijvoorbeeld een PLC.
Remote access monitoring
EKB is momenteel bezig met een proof of concept voor remote access monitoring van systemen. Met remote access monitoring krijgen de servicemedewerkers van EKB inzicht in de status van systemen. Op basis van deze gegevens kunnen de servicetechnici proactief onderhoud inplannen om storingen te voorkomen.
Periodiek onderhoud
Bent u op zoek naar een partij die u ondersteunt bij uw onderhoud? Onze medewerkers kunnen op basis van uw wensen periodiek onderhoud uitvoeren om te controleren of alle machines naar behoren werken. U kunt daarbij kiezen voor onderhoud op basis van een tijdsinterval (zoals elk halfjaar) of voor dynamisch onderhoud (smart maintenance) op basis van het gebruik van uw machines. EKB plant het onderhoudsmoment dan in op basis van het aantal draaiuren van de systemen.
Persoonlijke werkwijze
Bij EKB hechten we waarde aan een persoonlijke werkwijze. We werken met experts in de regio, zodat de servicemedewerker snel bij u op locatie kan zijn als dit nodig is. We streven ernaar om steeds dezelfde servicemedewerker naar uw bedrijf te sturen. Zo weet u met wie u te maken heeft en kunt u rekenen op een servicemedewerker die weet wat er speelt in uw bedrijf. Ook na de onderhoudswerkzaamheden of het verhelpen van een storing zijn onze medewerkers nog beschikbaar voor aanvullende vragen.
De voordelen van Service en onderhoud bij EKB
Voor onderhoud en service kunt u rekenen op de servicemedewerkers van EKB. Als u kiest voor onze service- en storingsdienst kunt u rekenen op de volgende voordelen:
- Analyses, aanpassingen en optimalisaties:
De service-engineers van EKB beschikken over uitgebreide kennis en ervaring met PLC/SCADA-gestuurde systemen. Ze hebben het vermogen om snel de kern van het probleem te vinden, waardoor ze storingen snel en effectief kunnen identificeren en oplossen.
- Elektrische en mechanische expertise:
De service-engineers van EKB zijn veelzijdig opgeleid, hebben veel ervaring en zijn vindingrijk. Hierdoor zijn ze in staat om storingen snel en effectief via remote access of op locatie te verhelpen.
- Remote access service: EKB biedt ook hulp op afstand bij storingen. Hierbij wordt de telefoon van een medewerker van de Technische Dienst op locatie via WiFi of 4G verbonden met de computer van een specialist op een van de EKB-locaties. Het is ook mogelijk om via een veilige VPN-connectie op afstand mee te kijken.
- Persoonlijke benadering: Bij EKB vinden we een persoonlijke aanpak erg belangrijk. Daarom werken we met lokale specialisten, zodat er snel een servicemedewerker bij u op locatie kan zijn wanneer dat nodig is. We doen ons best om steeds dezelfde servicemedewerker naar uw bedrijf te sturen, zodat u altijd weet met wie u te maken heeft.
Bent u benieuwd naar wat wij voor u kunnen doen? Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. We helpen u graag verder!