HomeDienstenService 24/7
Service en ondersteuning

Onze landelijke service organisatie zorgt voor het uitvoeren van zowel regulier, preventief als correctief onderhoud. Met onze storingsdienst staan we 24 uur per dag, 7 dagen per week paraat.

Allround in service, onderhoud en optimalisatie

Door goed en tijdig uitgevoerd onderhoud worden storingen voorkomen en gaat de Overall Equipment Effectiveness (OEE) omhoog. EKB beschikt over een landelijke service organisatie voor het uitvoeren van zowel regulier, preventief als correctief onderhoud. Daarbij wordt gewerkt met heldere serviceovereenkomsten (Service Level Agreements) waarbij onder meer duidelijke afspraken worden gemaakt over de scope van de werkzaamheden en de responstijd waarbinnen wordt gereageerd op storingen. Veelal zijn de servicetechnici van EKB binnen 2 tot 4 uur ná melding van een incident ter plaatse, ongeacht op welk tijdstip van de dag de storing optreedt. De storingsdienst van EKB staat namelijk 24 uur per dag, 7 dagen per week paraat! Zo mogelijk wordt bij storingen aan besturingssystemen gebruik gemaakt van een remote access verbinding waardoor de reactietijd verder wordt verkort en de storing sneller opgelost kan worden.

Wanneer u een service contract heeft bij EKB, kunt u uw storingen aanmelden en volgen via onze Self Service Desk.

Self Service Desk

Analyses, aanpassingen en optimalisaties

De servicetechnici van EKB hebben veel kennis en ervaring op PLC-gebaseerde besturingssystemen. Ze kunnen als het ware in het hart uw machine kijken om zo de oorzaken van storingen snel en trefzeker op te sporen. Ook heeft EKB gecertificeerde engineers in dienst met extra kennis op het gebied van bijvoorbeeld Profibus. Zij beschikken over specifieke meetsystemen waarmee veldbussystemen minutieus geanalyseerd kunnen worden, mede waardoor storingen kunnen worden voorkomen. Daar komt bij dat de EKB servicetechnici de processen bij de klant kennen en daardoor sneller gerelateerde verbanden met andere systemen kunnen leggen. Bovendien hebben zij niet alleen verstand van de allernieuwste PLC’s, maar ook van oude systemen, vaak niet meer leverbare systemen. Deze systemen kan EKB niet alleen nog onderhouden, maar desgewenst ook probleemloos migreren naar de nieuwste PLC-platforms.

Elektrische en mechanische know-how

De servicewagens van EKB zijn uitstekend geoutilleerd en bevatten de meest gangbare componenten voor het uitvoeren van onderhoud en reparaties aan veel toegepaste industriële besturingen. De servicetechnici van EKB zijn all-round geschoold, ervaren en inventief zodat ze veel storingen op locatie snel en duurzaam kunnen oplossen. Op vijf locaties in Nederland beschikt EKB  bovendien over goed uitgeruste onderdelenmagazijnen van waaruit specifieke onderdelen door een service engineer 24/7 opgehaald kunnen worden.

Augmented reality

Inmiddels is EKB’s servicedienst ook gestart met remote audiovisuele ondersteuning (Augmented Reality). Daarbij wordt de telefoon van een Technische Dienst medewerker ‘in het veld’ via WiFi/4G gekoppeld aan de computer van een specialist op één van de EKB locaties. Via gesproken instructies en/of aanwijzingen op het smartphone scherm ondersteunt de EKB specialist de medewerker bij het oplossen van een storing of het programmeren van bijvoorbeeld een PLC.

Veelal zijn de servicetechnici van EKB binnen 2 tot 4 uur ná melding van een incident ter plaatse, onverschillig op welk tijdstip van de dag de storing optreedt. De storingsdienst van EKB staat namelijk 24 uur per dag, 7 dagen per week paraat!
Direct contact
Kenmerken Service en ondersteuning
  • Analyses, aanpassingen en optimalisaties

    De servicetechnici van EKB hebben veel kennis en ervaring van PLC-gebaseerde besturingssystemen. Ze kunnen als het ware in het hart van PLC’s kijken om zo de oorzaken van storingen snel en trefzeker op te sporen.

  • Elektrische en mechanische know-how

    De servicetechnici van EKB zijn all-round geschoold, ervaren en inventief zodat ze veel storingen op locatie snel en duurzaam kunnen oplossen.

  • Augmented reality

    Inmiddels is EKB’s servicedienst ook gestart met remote audiovisuele ondersteuning (Augmented Reality). Daarbij wordt de telefoon van een Technische Dienst medewerker ‘in het veld’ via WiFi/4G gekoppeld aan de computer van een specialist in één van de EKB locaties.