Ook bij storingen zit het ‘m in de details!
Een gerenommeerd bedrijf in de Automotive heeft al jaren last van een sporadisch optredende storing bij een aantal robots in de CAN communicatie. Inmiddels is de garantie van de applicatie verstreken en klopt het productiebedrijf bij EKB aan vanwege haar merk onafhankelijke Servicedienst. De engineer van EKB heeft op locatie de verleiding weerstaan om direct een datalogger aan te sluiten. “Een datalogger genereert veel data, maar levert niet altijd de juiste informatie. “
Vertrouwend op zijn ervaring start hij bij de basis. Al is het niet altijd de snelste weg, uiteindelijk levert dit altijd het gewenste resultaat. Dus: is er voldaan aan de CAN- specificaties, is de juiste getwiste bedrading gekozen, is de lengte correct, afschermingaarding juist en de afsluitweer- standen? Hierin zaten onvolkomenheden en missers die EKB eenvoudig en goedkoop opgelost heeft. Door deze aanpak en de gemaakte correcties produceert de installatie nu alweer weken zonder problemen.
EKB zet haar kernwaarden betrokken, betrouwbaar, kennis en no-nonsense graag in voor ál uw productie automatisering vraagstukken!